8. Dark Insanity
9. Pilgrim
10. Demoniality
11. Transmigration Macabre
12. Silverwing
13. Bridge of Destiny

Roten till allt det onda, ja så har jag ofta känt mig då jag mer än en gång proklamerat att vokalissan Angel Gossow inte är så överdrivet bra på att growla som alla tror. Visst är det fantastiskt att en så spröd kvinnokropp kan lyckas med att spy fram så gutturala ljud som hon gör men att ersätta tidigare sångaren Johan Liiva har hon aldrig lyckats med i mina öron. Efter tre studioalster bytte alltså Arch Enemy mikrofonhanterare och det är låtar från dessa tre alster som nu förärats med nyinspelningar. För mig är detta ett smärre helgerån då jag anser att Liiva är en av de bättre gastarna vi har i vårat avlånga land plus att musiken dom skapade på de tre inledande album är flera mil mer underhållande att lyssna på än dagens Arch Enemy. På så sätt är detta den klart bästa skivan jag hört med bandet sedan fröken Gossows inträde men så har dom aldrig lyckats toppa låtar som ”Dead Inside”, ”The Immortal”, ”Divina Satanica” och ”Demonic Science” heller. Men att samla spår från tre album så här gör även att intrycket blir lite väl splittrat musikaliskt och hur jag än vänder och vrider på det så kan jag inte låta bli att tycka att originalen är bättre. Visst har Andy Sneap gett musiken ett fetare och modernare sound och i mångt är det är mer välspelat idag än när det begav sig men mycket av charmen har tack vare detta gått förlorad.
Men trots att jag i mångt framstår som en nostalgiker i detta fall så är detta en helt okay platta för vråla kan hon även om inte det är i Liivas klass. Jag har även svårt att värja mig för bandets melodiösa death metal som i sin linda både var banbrytande och oerhört medryckande. Detta blir dock inte mer än en kul lyssning för stunden och en anledning till att damma av sina gamla Arch Enemy-plattor som fortfarande framstår som de bästa i bandets diskografi.

5/10