6. Bitch Is Back
7. The Thorns
8. Invasion
9. All I Wanna Do (is You)
10. Abduction
11. Crazy Lorraine

På sin andra platta presenterar Jayce Landberg hårdrock med mycket åttiotalskänsla. Ibland påminns man om Ratt och ibland om White Lion. Sistnämnda grupp hade dessutom en väldigt Eddie Van Halen-inspirerad gitarrist vilket även lyser igenom på ”Good Sleepless Night”. I låtar som ”Drama Queen” och ”Skyscraper” ger Landbergs gitarrljud nämligen kraftiga ekon av Van Halens första platta. Solostycket ”Abduction” låter rent av som en variation på ”Eruption” från nämnda album. Melodislingan i skivans andra instrumentala bit, ”Sun Dance”, är däremot slående lik ”One Big Rush” av Joe Satriani.

Frånsett gitarrljudet låter inte kompositionerna som något Pasadenas stoltheter skulle ha lämnat ifrån sig. Arrangemangen i till exempel de båda inledande spåren är betydligt modernare och mer nedstämda, men fortfarande väldigt glammiga. Göran Edmans sångarrangemang är en annan faktor som tillför andra ingredienser. Edman är ett superproffs som behärskar många stilar och han lägger på egen hand körer som många gånger för tankarna till Extreme.

Av låtarna sticker pianoballaden ”The Thorns” ut mest. Det är ett pampigt stycke på vilket Edman sätter sin prägel med stark inlevelse och läckra körer. Hans storhet blir väldigt tydlig när Mark Boals tjuter sig igenom den efterföljande ”Invasion” – vilken tur att Boals insatser begränsades till denna enda låt! Detta kan också ses som ett tecken på Edmans betydelse för hela albumet. Låtarna blir helt enkelt ett snäpp intressantare när han sjunger, vilket i sin tur innebär att skivan inte håller i längden. För hur skicklig Landberg än är som gitarrist så har han en bit kvar som kompositör.