5. Brothers & Sisters
6. Time Machine
7. No Rope Around Me
8. Little Darling
9. Warrior
10. Parasite

När Stockholmsbördiga Gordon Fights nu fullängdsdebuterar så gör dom det genom att stapla influenserna på hög. Det är den mest svängande delen av sjuttiotalets rockmylla från andra sidan Atlanten som uppenbarligen ligger dom varmast om hjärtat men även sköna toner från de brittiska öarna hörs tydligt också. Man hör alltså både Lynyrd Skynyrd och MC5 som Humble Pie och Led Zeppelin när musiken snurrar på. Den första tanken som slår mig då jag hör bandet trumma igång sin härliga retrorock är att det låter som ett mindre hysteriskt Wolfmother. Det är träffsäkra riff, stilsäkra melodier och sång som närmar sig Robert Plants domäner som gäller. Men där slutar också liknelsen med australiensarna. Våra svenska pojkar har nämligen inte alls samma kompakta ljudbild utan har istället rattat in en luftig och skön atmosfär. Samtidigt har dom låtit både refränger och melodier ta den tid de behöver för att visa upp sig för oss lyssnare. Tack vare det så krävs det dock hårdlyssning för att man skall förstå bandets fulla potential. Bandet rör sig inom tydliga ramar men är inte rädda för att ta ut svängarna och presenterar tack vare det ett lagom varierat material som aldrig blir tråkigt eller enformigt. Addera sen en härligt virvlande hammondorgel till detta så är ekvationen komplett. Visst kan man efterlysa några fler starkare refränger men det är inte där som bandet har sin styrka. Nej styrkan sitter i ett sinnrikt musicerande och kärleken till det gyllene sjuttiotalet men det tar som sagt en ansenlig tid för musiken att hitta sina rätta proportioner. Därför är jag rädd att mitt betyg i framtiden kommer att kännas en pinne för lågt. Men det får framtiden utvisa och är det något Gordon Fights har framför sig så är det definitivt en lysande framtid.