4. Each to Their Own
5. Feel Alive
6. An Endless Delusion
7. Since Our First Day
8. Moving On
9. Life’s Road

Nästa band ut att surfa på den svenska retrorockvågen heter Three Seasons och är en trio grabbar med före den detta Siena Root-sångaren Sartez i spetsen. Bandet är på skiva ett oerhört samspelt musikverk som hämtar energi från sjuttiotalets rockstorheter som Deep Purple och Led Zeppelin men de vågar samtidigt utmana lyssnaren med influenser från mer fritänkande akter som Gov’t Mule och The Doors. Inte helt olikt sina landsmän i Graveyard eller Horisont så tar dom sats och bjuder på jordnära och svängig riffrock men tar ständigt ut svängarna i utsvävande samt småpsykedeliska jampartier. Just jamkänslan är något som ständigt ligger på lur och påminner mycket om när Deep Purple låter musiken löpa fritt. Risken med detta är att det kan bli lite för spretigt men Three Seasons anser förmodligen att frihet under ansvar är något att sträva efter och lyckas således så gott som hela tiden att med den röda tråden knyta ihop påsen.

Trion tar god tid på sig för att låta sina kompositioner visa upp sig och tre av låtarna snurrar upp över tio minuter. Här får samtliga medlemmar chansen att visa upp sina färdigheter och samarbetet mellan de tre är som sagt klanderfritt. Tyvärr saknar de lite längre kreationerna tillräckligt med kött på benen för att det skall kännas bärande och stabilt i längden men visar ändå upp en härlig upptäckarglädje. Då tycker jag istället de spår som är på ungefär fyra till sex minuter håller ihop bättre och visar även upp både starkare riff och mer minnesvärda melodier.

Just melodier hade jag velat ha lite mer av och då speciellt de lite mer framträdande sådana när bandet bjuder upp till sina jamsessioner för det blir lite för lika efter ett tag. Hade bandet sansat sig lite och kapat lite på de sextiofem minuter som skivan snurrar in på samtidigt som de gett de bärande melodierna och de medryckande riffen mer utrymme så hade det förmodligen blivit en fullträff. Men vem är jag att klaga då ”Life's Road”, kanske inte bjuder upp till dans, men trots allt ändå bjuder in till en oerhört trivsam lyssning för den som gillar jammig sjuttiotalsrock av lite enklare slag. På scen kan detta förmodligen lyfta både en och två pinnhål på betygsskalan.