6. Reality
7. Identical Denies
8. We Came to Be
9. Stand Alone
10. David Koresh
11. Hate

Snabb och snärtig punkrock är ju aldrig fel så här när sommaren närmare sig. Men det som Karlskogagrabbarna i Same Old Story piskar fram under en dryg halvtimme på fullängdsdebuten ”A Great Disgrace” blir nog ingen sommarplåga i min stereo skulle jag tro. Visst uppskattar jag deras ärliga försök till att låta som en blandning av Pennywise och The Offspring men när det drar lite åt emorockhållet då drar jag öronen åt mig. Sen har killarna heller inte samma känsla för melodier och refränger som ovanstående band har. Visst finns här gott om melodi- och allsångsvänliga refränger för den arga ungdomen av idag att skandera med i men de tenderar allt för ofta att trilla på ända i en allt för glad popskrud. Sen finns här heller inget nytt för den punkrocktörstige att suga i sig men den ettriga öppningen med ”Erik Fell in Love” är inte helt oäven och den lite argsintare ”Don't Blame the Penguins” kan nog få stanna kvar i spellistan ett tag framöver. Bäst är dock spåret med den lustiga titeln ”Study Your Bible Belt” men det är inte den medryckande refrängen som gör det utan det är riffet som i stort är ett tvillingsyskon till The Offsprings ”Genocide”.

Same Old Story imponerar inte på mig men dom kan säkert hitta en skara fans i den trendfixerade ungdomen eller om dom har lite tur även den allkonsumerade amerikanska punkpubliken. För min del behöver dom spetsa till låtskriveriet lite till och den småvalpiga sångaren får gärna tuffa till sig lite till nästa gång. Same Old Story kan bli bra men just nu känns dom alldeles för mycket som ett band i mängden tyvärr.

Betyg: 5/10