6. The Most Beautiful Fear
7. Running Through The Night
8. Never Let The Sunshine Die
9. My Last Refrain
10. Love You More
11. Reasons

Alexander Kronbrink är gitarrist, låtskrivare och producent. På den kungliga musikskolan så kom han i kontakt med Marika Willstedt som sjunger och spelar piano. De började skriva låtar tillsammans och på den vägen är det. Marika sjunger flera låtar på skivan men här finns också Magnus Bäcklund, Kristoffer Fogelberg och Tove Lo bakom mikrofonen. Då Alexander snöat in på västkustscenen så är det den inriktning denna platta tagit. Trots att han är gitarrist är det inte gitarrdrivet utan soundet är mer mjukt, slickt och amerikanskt men ack så snyggt. Här finns till och med en del blås för att öka känslan av sofistikerad lyx.

Det mest refrängstarka kortet slängs ut redan från början. ”Love's Gonna show the way” med Magnus Bäcklund på sång är en utsökt uppvisning på västkustpop/rock när den är som bäst. Därefter blir det mer anonymt och tillbakalutat men kvalitativt så det förslår. Jag är dock inte helt såld på de låtar som Marika Willstedt sjunger på. Det blir lite gammal Fame-känsla över låtarna. Jag kan nästan se framför mig hur hon sitter med pianot och allvarsamt låter sig uppslukas av musiken och sjunga med slutna ögon. Det finns nog de som gillar det men jag blir inte berörd.

Avslutningsvis har vi här en snygg och genomarbetad skiva med ett luftigt västkust-sound som inte låter det minsta svenskt. Tyvärr håller inte låtarna hela vägen. Hade hela plattan hållit samma kvalitet som den gör inledningsvis så hade detta varit en riktig ögonbrynshöjare. Hade gärna hört mer av Magnus Bäcklund också som är en av mina svenska favoritsångare. Klart godkänd debut dock.

6/10