5. Union
6. Short Back and Sides
7. Dundas Street
8. What Can I Say
9. Let’s Go
10. Victoria

Med kängorna ståendes stadigt djupt ner i arbetarklassens skitiga mylla och med knutna nävar redo att ta sig an etablissemangets översittarfasoner så levererar nu The Terraces sitt debutalbum. Riktigt så arga som jag här framställer bandet är dom nog inte men det är nog den attityden som dom vill framhäva. Bandet ger sig i kast med klassisk brittisk punkrock med samhällskritiska texter och inspirationen till alltihopa kommer förmodligen från akter som The Clash och Sex Pistols. Men tack vare dagens musikklimat så hamnar dom nog närmare ett band som Street Dogs om vi skall jämföra med några genrekollegor. Tyvärr landar dom inte på samma nivå som de sistnämnda även om det är småtrevligt det jag hör. För det första så är det alldeles för välpolerat för att det skall kännas farligt och för det andra så är det ett allt för makligt mellantempo som genomsyrar skivans arrangemang. Vart är det farliga? Vart är frustrationen? Nej inget av detta infinner sig tyvärr men det är inte sagt att detta ändå inte kan vara ganska underhållande! Skivans första halva är riktigt trevlig, ja faktiskt att skivans sju första spår är alla riktigt bra med starka refränger, tydliga melodier och skönt raspig sång från Gary Buckley (One Way System). Men ändå, det är bara trevligt, det finns liksom inget som sticker ut eller får en att rycka till och det gör att det aldrig höjer sig över mängden. The Terraces debutalbum är en trevlig bekantskap för oss som uppskattar brittisk punkrock men det blir inte mer än så heller.

Betyg: 5,5/10